/L

Visst blir man irriterad
när man längtar efter saker,
man vet att man inte kan få ?
Visst blir man irriterad
när människor visas vara andra
än man trodde eller hoppats på ?
Visst blir man irriterad
när man trodde att man kunde
lita på folk, men det inte alls var så ?
Visst blir man irriterad
när man hade ett hopp
om att kunna bli någonting,
men nu fått för sej att det inte alls
är så ? Att man vet redan från
allra första början,
att man inte kommer kunna bli,
de man vill. Att kunna få det man vill
ha.
Men jag. jag. Jag, har den turen ,
att jag vet att jag kan få det ja vill ha.
Om jag satsar.
Jag, har vänner, eller överhuvudtaget
människor, som jag vet vart dom står.
Jag. Jag har, folk jag kan lita på.
Jag, jag vet att jag kommer kunna skaffa
mej en kariär, att kunna leva på. Att tjäna
pengar på. Tjäna pengar, så att jag kan leva !
Men saken är den. att jag är rädd. Rädd för
att visa vad den 'kariären' är. Vad den består
utav. ingen kommer kunna förstå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0